Nieuws

Syrisch rebellengebied: zweepslagen voor wie gebedstijden niet respecteert


BdGCCBRCAAAQbcJMEDIAWERKGROEP SYRIE – 9 januari 2014 – Wie in rebellengebied in Syrië leeft, kan zich maar beter houden aan de richtlijnen van terreurgroeperingen. Dat ondervonden ook twee mannen in Aleppo, die het niet zo strikt namen met de islamitische gebedstijden.

De terreurorganisatie Ahrar ash-Sham liet niet met haar spotten en gaf de mannen in het publiek 25 zweepslagen elk als voorbeeld voor anderen die denken te sollen met de sharia en de regels van terreurgroeperingen.

Censuur

Door censuur van YouTube werd een video van deze feiten meermaals verwijderd. Vele video’s van barbaarse daden door rebellen en terroristen in Syrië werden sinds de onrust in maart 2011 in dat Arabische land uitbrak, verwijderd door deze video-uploadwebstek.

.

Een man die overspel beging in Azaz in Aleppo kreeg eveneens zweepslagen van de terroristen van de ‘Islamitische Staat van Irak en Sham’ (ISIS).

.

“Ik zag rebellen mijn jongen executeren om een simpel grapje”

Het misbruiken van religie en hun macht is niet nieuw bij de terroristen die honderdduizenden Syriërs gijzelen in hun dorpen en steden.

Het doet ons denken aan de executie van een veertienjarige jongen in Aleppo, toen deze een grapje maakte over de profeet Mohammed.

.

.

syria-1_2597138b

Nadia Umm Fuad keek toe hoe haar zoon werd neergeschoten door islamitische rebellen in Syrië nadat de veertienjarige jongen naar de profeet Mohammed verwees terwijl hij grapte met een klant bij zijn koffiekraam in Aleppo. (Foto: Will Wintercross)

THE TELEGRAPH – 14 juni 2013 – Nadia Umm Fuad keek toe hoe haar zoon werd neergeschoten door islamitische rebellen in Syrië nadat de veertienjarige jongen naar de profeet Mohammed verwees terwijl hij grapte met een klant bij zijn koffiekraam in Aleppo. Ze sprak met Richard Spencer.

Mohammed Qataa’s moeder zag de executie van haar zoon in drie stappen.

Ze was boven in huis toen ze voor het eerst het geroep hoorde. De mensen in de buurt schreeuwde dat ‘ze het kind hebben teruggebracht’, dus ze haastte zich uit haar appartement.

“Ik ging mijn balkon op,” zei Nadia Umm Fuad. “Ik zei tegen zijn vader: ze gaan je zoon neerschieten! Kom! Kom! Kom! Ik stond op de trap toen ik het eerste schot hoorde. Ik was bij de deur toen ik het tweede schot hoorde.

“Ik zag het derde schot. Ik riep: ‘Dat is haram, verboden! Stop! Stop! Jullie vermoorden een kind.’ Maar ze keken me alleen maar vuil aan en stapten hun auto in. Terwijl ze vertrokken, reden ze over mijn zoons arm, terwijl hij daar lag te sterven.”

Syria-Mohammed-Qataa-at-Earlier-Anti_Assad-Demonstrtion

Mohammed Qataa, de zoon van Nadia Umm Fuad, tijdens een eerdere anti-regeringsbetoging.

Mohammed was veertien toen hij eerder deze maand vermoord werd, wat internationale afkeuring opriep. Hij is een symbool geworden van de angst die veel Syriërs hebben voor de toekomst van een land waar jihadisten met de regering om de macht wedijveren.

Mohammed werkte in het koffiekraam van de familie in het Shaar district van Aleppo toen hij een fatale fout maakte. Toen hij onder druk werd gezet door een klant om hem koffie te geven met de belofte van een latere betaling, riep hij vrolijk: “Ik zou de profeet Mohammed nog geen krediet geven als hij hier vandaag kwam.” Hij werd gehoord door twee mannen in de hoek tegenover. Ze stapten op hem af, namen hem mee in een auto en negeerden zijn protesten over zijn liefde voor de profeet en de bezwaren van een rebel van het Vrije Syrische Leger in de buurt. Een half uur later keerden ze terug. Volgens Mohammeds jongere broer en de buren wankelde hij en viel hij op zijn knieën. Hij was duidelijk in elkaar geslagen. Een zak was over zijn hoofd getrokken.

“Ik hoorde hen zeggen: ‘Mensen van Aleppo en mensen van Shaar! Iedereen die God vervloekt krijgt drie dagen om berouw te tonen. Iedereen die de profeet vervloekt wordt onmiddellijk gedood’,” aldus Nadia Umm Fuad.

De moord bevestigt voor velen wat zij al weten: dat een wilde en ongetemde versie van de meest strijdlustige islamitische geloofsbelijdenis zich bij het conflict heeft toegevoegd.

Spencer_60_1768795a vanuit Aleppo.

Bron: The Telegraph.

Reacties

8 gedachtes over “Syrisch rebellengebied: zweepslagen voor wie gebedstijden niet respecteert

  1. jij moet gewoon zwijgen want jij bent een vieze kafir, deze mensen handelen volgens de sharia ja bidden is verplicht! nee je mag niet handelen tijdens het vrijdagsgebed! op het vervloeken van de profeet etc staat de dood ja dit is zo dit leer de koran en hadith ons! Wat kom jij praten over ons religie? jouw democratie die is al lang ingestort alleen sommigen zien dat nog niet jullie zijn allemaal tegen de wetgeving van Allah, de wetgeving die hoger staat dan elk mensgemaakte wet.

    Sharia is de een verlossing voor de gehele mensheid lees die boekje de rechten van niet moslims in de islaam en je zal versteld staan wat de Sharia toen der tijd al bood aan de niet moslims! ze genoten van hun rechten meer dan in europa! maar jullie zijn bezig met een vieze kruistocht (weer) tegen ons! maar ghair de islam zal uiteindelijk overwinnen en de mensheid zal onder de sharia leven insha Allah

    Geplaatst door Abdul-Haq | 9 januari 2014, 12:32
    • hey abdul haq, de ware gezicht van de islam is onmenselijk. Hier in europa doen ze zich voor als liefdadig en respectvol maar werkelijk zijn jullie wolven in schapenvacht zoals de bijbel heeft voorspeld! Die jongen van 14 is nog jong en onwetend. God zou hem ni zo direkt straffen. En koufaar??? Da zijn de moslims. Jullie zullen allemaal branden in de hel. Jullie lezen amper de koran (valse geloofsboek), jullie horen de wetten alleen van elkaar. Jullie hebben veel onbeantwoorde vragen over jullie geloof. Kijk naar de ex-moslims die het ware vertellen over de islam dat het een vals geloof is, wat werkelijk ook het geval is. Vroeger oordeelden jullie over de christen (gawour) da ze veel zonden begaan, ondanks de duivel eerst ons van het juiste pad wou brengen. En nu heeft de duivel zich naar jullie gericht en God vervloekt jullie en dit is het geval dat er in elke moslimland onrust is en altijd natuurrampen gebeuren. Gebruik jullie verstand voor dat het te laat is en keer terug naar het ware geloof van christus die voor ieder zijn zonde was gestorven en verrezen. Halleluja

      Geplaatst door alhamdoulillah een christen! | 9 januari 2014, 15:14
      • pardon? duivel ons heeft verleid inplaats jullie? sorry hoor jullie aanbidden Jezus, en dit is iets wat hij niet wilt! schaam je diep! en praat niet over koran jullie manuscripten waarvan de bijbel is gemaakt de auteurs daarvan zijn zelfs volgens de christenlijke geleerden ONBEKEND!

        Moge Allah jou leiden of je vernederen.

        Geplaatst door Abdul-Haq | 9 januari 2014, 19:39
  2. En ik spuug op die fabeltje van de koefaar van telegraph over de moord op die 14 jarige jongen rot toch op met jullie vieze propaganda het is al welbekend dat jullie de mensheid besturen met jullie walgelijke media

    Geplaatst door Abdul-Haq | 9 januari 2014, 12:35
  3. Sharia, een wetgeving die de ware gedachte van de Islam zou moeten beschermen? Een dictatuur waarin mensen willen geloven, die niet geloven in de echte waarheid van hun Godsdienst. God houdt van de mensen, van mij, van jou, van mijn vrouw, van mijn kinderen. Als Islam door God aan de mensen gegeven is, is dat gebeurt vanuit Liefde voor de mensen.
    Ik ben niet bang voor God, maar wel voor de Sharia, want die plaatst zich boven God, door de straffen die er worden opgelegd tot zelfs de doodstraf voor iets wat ik onnozel vind, en eigenlijk iedereen zou doen. Of denk je dat als Mohamed zou terugkeren, dat Hij dadelijk herkenbaar zou zijn?
    Weet ook dat de uitbreiding van de Islam niet met de Sharia is gebeurd, maar door het voorbeeld van zijn Kinderen, die waarschijnlijk wel zullen geleefd hebben naar wat in de Sharia staat als Leefregel, maar er een ander niet mee om de oren slaagden !

    Abdul-Haq als ik jou reacties lees, zie ik haat in je hart. Met ons te dwingen tot wat volgens jou de Sharia zegt, ga je misschien uiterlijk wel veel moslims maken, maar die mensen zullen niet overtuigd zijn, alleen vrezen voor hun leven. in schijn moslim, in hun hart blijven ze Heiden. Waarom draai je de klok 500 jaar terug? voor ons in Europa toch, toen de Katholieken de Protestanten vervolgden, toen er in Europa de Inquisitie bestond om andersdenkenden te vervolgen, Eigenlijk heeft het niets uitgehaald.

    Geplaatst door Herem | 10 januari 2014, 22:03
  4. wel wel wat ik hier allemaal lees moge Allah azza wa djall je leiden zou ik zeggen want wij geloven in alle profeten wat van jullie niet kan gezegd worden en weet dat we de shariah horen te volgen en niet te beledigen en wie niet gehoorzaamd aan de wetten van Allah word ook de straf op gelegd die Allah azza wa djall via zijn profeet mohammed sallahoe alahie wasalaam heeft door gegeven je kan niet enkel de QORAAN volgen en de SUNNAH aan de kant leggen die twee horen samen Qoraan en de Sunnah … En zo als je zelf zegt EX moslims zijn nooit echte moslims geweest want 1 maal je de honing proeft zou ik zeggen zou je niet liever hebben dan er meer van te proeven je bent pas en moslim als je weet wat de waarde van moslim zijn eigenlijk is je kan niet de wetten volgen die het beste bij je passen maar je moet respect tonnen voor iedereen en je mag niemand schelden die Allah azza wa djall heeft uit verkozen als Profeet want dan beledig jij Allah ik stel je maar eens voor om dieper te gaan in de islam want je zal geen genoeg krijgen gehoorzaam en je zal beseffen dat je meer waard ben dan dat je denkt dat je bent geloof niet alles wat je leest van onwetende mensen maar geloof de waarheid die je zelf ontdekt en weet Allah leid wie hij wil en doet dwalen wie hij wil

    nogmaals ik heb geen punten of komma’s geplaatst

    umm Aaishah

    Geplaatst door Aaishah | 17 januari 2014, 01:00
    • Wel, Aaishah, ik geloof dat je oprecht bent. Ik heb uit een ander honingpot geproefd, ik ben Christen.
      Voor mij mag een godsdienst volgen, geen reden zijn om terreur uit te oefenen op de medemens, wat daar door de mensen van Al Nousra wel gebeurt. Ik geloof in de absolute vrijheid van de mens, waartoe God ons zijn Geest heeft ingeblazen. Als God een wet heeft gegeven, en voor een Christen is dit de absolute, zuivere Liefde tot God en de medemens, dan is de mens nog vrij om daar op in te gaan.
      Wie God liefheeft, moet de naaste liefhebben en doet alles wat God welgevallig is. Maar God weet ook dat wij die zuivere, absolute Liefde niet kunnen bereiken, en daarom is God barmhartig. Onze grootste liefde moet uitgaan naar God en daarna naar mijn vrouw en kinderen. Ik kan moeilijk zeggen dat mijn liefde de Liefde is die God vraagt, maar mijn huwelijk geeft mij wel de kans om te smaken van de Liefde van God, die voortdurend vergeeft, ook de grootste zonde. Je kunt God niet anders blij maken dan voortdurend naar Hem op te kijken, steeds na de zonde terug te keren naar Hem, en te geloven in zijn Barmhartigheid, zijn voortdurende bereidheid om te vergeven.
      Als God de zonden zou blijven gedenken, wie zou dan nog vrijuit kunnen gaan? Toch is God trouw aan ons en wil Hij ons allen in zijn Rijk te mogen ontmoeten, ons omarmen, daarom zal Hij ons vergeven, die vergeving is een geschenk dat wij kunnen aannemen of verwerpen, dit betekent de eeuwige glorie in God, of het eeuwige lijden in de hel.
      Is het samenleven van man en vrouw die mekaar niet kunnen liefhebben, niet kunnen vergeven dan zo goed? Liefde vraagt om voortdurend te vergeven, en vergeven te worden. Zijn jullie kinderen dan zo braaf dat je hen niet moet vergeven? of hou je niet van je kinderen? Akkoord, je kunt je kinderen straffen, maar dan is er toch de vergeving. De straf, de terechtwijzing dient om de kinderen op het rechte pad te houden, maar een kind waar je van houdt en waarvan je verlangt dat het van jou houdt, ga je niet zo straffen dat het je gaat haten. Dat hoeft ook niet, denk ik.

      Wat ik bij jullie, Moslims, bewonder zijn jullie gebedstijden.
      Ik hoop dat je met een nederig en oprecht hart voor God moogt staan, want daar houdt God van.
      Dat God je moge zegenen.

      Geplaatst door Herem | 27 januari 2014, 04:33

Trackbacks/Pingbacks

  1. Pingback: Referendum in Egypte - Pagina 7 - 16 januari 2014

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s

Facebook

Twitter

Archief

%d bloggers op de volgende wijze: