Nieuws

Turkse journalist: “Meer dan 100 Syrische arbeiders stierven bij het mijnongeluk in Soma”


Rescuers carry a miner who sustained injuries after a mine explosion to an ambulance in Soma

Foto: Breaking News Network.

BREAKING NEWS NETWORK – 18 mei 2014 – Een Turkse journalist maakte op zijn persoonlijke Twitter-account bekend, dat ongeveer 100 Syrische arbeiders stierven in de dodelijkste mijn-explosie van Turkije, welke meer dan 301 mensen het leven heeft gekost.

Ali Tezel, een Turkse journalist, zei dat de lichamen van de Syrische arbeiders, die illegaal waren ingehuurd, zijn begraven in de mijn en nooit zijn gemeld door de Turkse autoriteiten.

Terwijl andere bronnen zeiden dat het aantal Syriërs die werkten in de mijn meer dan 450 arbeiders bedroeg zonder enige juridische documenten.

De reddingswerkers evacueerden alleen de lichamen van Turkse werkers en begroeven de lichamen van de Syriërs met het kolenwater om hun lichamen te laten verdwijnen.

Zaman journalist Günay Hilal Aygün plaatste ook op Twitter dat ‘mijnwerkers beweren dat gasmaskers niet zijn gecontroleerd op veiligheid de afgelopen vier jaar, anderen beweren dat Syrische vluchtelingen illegaal zijn ingehuurd.

Ze citeert een mijnwerker die zegt: “Ik werkte zes jaar in de kolenhandel. Het is de bedoeling dat elke twee maanden wordt gecontroleerd, maar ik zag de inspectie slechts een keer in die zes jaar.

Bron: Breaking News Network.

Reacties

Nog geen reacties

Plaats een reactie

Archief