Nieuws

Amsterdamse jihadist blijft langer vast


Nicollo Machiavelli.

Nicollo Machiavelli.

Tip van correspondent Chessy leidt tot aanhouding Syriëganger

MEDIAWERKGROEP SYRIE – 25 augustus 2014 – Een 23-jarige Amsterdammer zit tenminste drie maanden langer vast op verdenking van het voorbereiden van terreurdaden en opruiing. Hij zou plannen hebben gehad om naar het front in Syrië te reizen.

Osama Taybi

Het voorarrest van Osama Taybi werd door de raadkamer van de rechtbank verlengd met 90 dagen voor voorbereiding van terrorisme en opruiing. Hij zou alle voorbereidingen hebben getroffen om naar Syrië af te reizen voor de globale jihad. Osama Taybi zat sinds zijn aanhouding vast aan allerlei beperkingen, waardoor hij geen contact met de buitenwereld mocht hebben.

De man werd op 31 juli 2014 aangehouden nadat de politie een tip van Chessy, correspondent van de Mediawerkgroep Syrië,  kreeg, waarna er op een zeer trage wijze toch diverse malen contact is geweest met de diverse bekende diensten, zoals te lezen is in mijn artikel op de door jihadisten zeer gevreesde Mediawerkgroep Syrië. In het exclusieve artikel heb ik slechts 40 procent van de totale info aangaande Osama Taybi verwerkt.

Osama Taybi had bij zijn aanhouding twee messen en een hakbijltje bij zich. Dit bevestigt mijn angsten dat Osama Taybi wellicht een aanslag zou gaan plegen in Nederland. Taybi verklaarde dat hij daadwerkelijk naar Syrië wilde afreizen voor de jihad. Hij had op internet bij diverse Qotbi jihadisten informatie ingewonnen hoe hij het beste naar Syrië via Turkije kon afreizen.

Volgens mijn bronnen wordt er nu onderzocht of Osama Taybi van plan was om samen met anderen Qotbies naar Syrië te reizen. Of het slechts ging om een individuele actie? Bij deze kan ik bevestigen dat het gaat om een individuele actie en dat er geen andere jihadisten met hem zouden afreizen naar Turkije.

Teleurgesteld

Ik vind het heel erg jammer dat de Algemene Inlichtingen- en Veiligheidsdienst (AIVD), NCTV, RID Amsterdam en de Belgische staatsveiligheid mij niet heeft bedankt voor mijn maandenlange werk.

In België zijn, als gevolg van mijn info, een aantal Turkse jihadisten gearresteerd en in Nederland recent Osama Taybi. Bij deze wil ik aan hen mededelen dat ik een heel ronselnetwerk heb ontdekt waarover ik veel inlichtingen heb opgehaald.

Chessy versus de AIVD

De NCTV en de AIVD moeten zich realiseren dat ze in het verleden grove fouten hebben gemaakt vooral in Amsterdam en Den Haag. De zaak had niet zo uit de hand hoeven lopen. Als gevolg van jullie foutieve keuzes en besluiten dweilen jullie nu op dit moment met de kraan open. Wat is het verschil tussen jullie en mij? Hoe kan ik dit allemaal bereiken met primitieve middelen, terwijl jullie meer mogelijkheden hebben dan mij?

Vraag jullie eens af wat het zou kunnen betekenen voor de veiligheid van Nederland als we weer samen zouden schaken in dit gevaarlijke schaakspel?

Ik ben van mening dat de AIVD veel kan bereiken en weer voor kan lopen op de Belgische staatsveiligheid als ze maar de juiste mensen in dienst hebben. Inlichtingen inwinnen hoeft niet veel geld te kosten, want mij kost het maar een aantal euros. Met die eurootjes zijn er laatst arrestaties verricht in België en recent weer in Nederland de jihadist Osama Taybi.

Bij deze verzoek ik dhr. Bertholee om contact met mij op te nemen, want ik heb verschrikkelijke ontdekkingen gedaan.

Lees meer:

Amsterdamse Syriëganger blijft langer vast

Osama Taybi: “Toen ik Knack las, wist ik dat ik moest gaan vechten in Syrië” (EXCLUSIEF)

Het ronselnetwerk rond Osama T.

Man die naar Syrië wilde afreizen langer vast

Chessy en Malik Imran.

Reacties

Trackbacks/Pingbacks

  1. Pingback: Anoniem - 25 augustus 2014

Geef een reactie

Facebook

Twitter

Archief

