Nieuws

Het echt even helemaal niet meer weten… is ook echt…


unnamed

Artikel door Nicole Wouters vanuit Damascus in Syrië

MEDIAWERKGROEP SYRIE – 10 februari 2015 – Het echt even helemaal niet meer weten… is ook echt…

Het is nog vroeg in de ochtend en ik hoor de harde klappen. Het geluid heeft me wakker gemaakt en ik sta wat vroeger op.

Mijn kind moet naar school, maar als hij pontifikaal staat te wachten totdat de schoolbus er is, komt er een telefoontje met de mededeling, dat er besloten is om alle leerlingen thuis te houden.

Er volgt een mortierenregen, die een tijdje aanhoudt. Een ander berichtje wordt een aantal keren herhaald. De Umayyad Moskee is geraakt en ook daarbij zijn behoorlijk wat slachtoffers gevallen.

Waar gaat het nu eigenlijk allemaal nog om… een bijbelvers zegt ons dat we niet verrast moeten zijn “if the world hates you” (John 3:13).

We zijn onderweg naar Beiroet, Libanon, om mijn nieuwe paspoort op te halen bij de Nederlandse ambassade. De mankrachten van de douane aan de Libanese grens zijn respectloos en er wordt een heleboel afgesnauwd. De jongeman achter het loket kijkt me aan en zegt “jij mag door, maar hij niet”, hij is mijn man.

We staan deze week op de beurs met een mooie stand op het paviljoen van Syrië. Het is de 20ste editie van Gulfood in Dubai. Om deel te nemen is voor Syriërs niet eens zo makkelijk. Mocht je al een visum krijgen dan kost dat 1.500 dollars. Ik heb een Nederlands paspoort, dus gratis en geen enkel probleem.

Kunt U het nog volgen…niet teveel weten en gewoon je ding blijven doen… en vooral niet vergeten te genieten!

Nicole Wouters.

Reacties

Nog geen reacties

Geef een reactie

Facebook

Twitter

Archief

